Live For Speed Forum

[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: geosti228  
Forum » Media Corner » Tutorials » Live For Speed - ში ძრავის ხმების გაკეთება (Making engine sounds)
Live For Speed - ში ძრავის ხმების გაკეთება
geosti228Date: Sunday, 2013-05-05, 11:15 AM | Message # 1
Lieutenant
Group: Administrators
Messages: 42
Reputation: 0
Status: Offline
ვიწყებთ ახალ და ყველასათვის საინტერესო თემაზე საუბარს. თემა მთლიანად ეხება Live For Speed - ში მანქანის ძრავის ხმების გაკეთებას და Shift + A - ს გამოყენებას. მოდით დავიწყოთ ამ სფეროშს გარკვევა smile

სანამ დავიწყებდეთ ფუნქციების გარკვევას გადმოწერეთ ეს ფაილი: http://www.techturkey.com/forum/5606037-post21.html

engine.rar - ის გადმოწერა საკმარისი იქნება. გადმოწერის შემდეგ ამოაარქივეთ ფოლდერად და ყველა ფაილი engine - იდან გადაიტანეთ თქვენი თამაშის მთავარ ფოლდერში data/engine.

ჩართეთ თამაში და არიჩიეთ მანქანა (მე მაგალითისთვის არჩეული მაქვს XRG). ამის შემდეგ გადით მანქანით ნებისმიერ ტრასაზე და დააჭირეთ კლავიატურაზე Shift + A - ს. გამოჩნდება მენიუ რომელსაც დაბლა ხედავთ.



ის ფაილები, რომლებიც გადაიტანეთ თამაშის მთავარ ფოლდერში data/engine მათი არჩევა შესაძლებელია Load - ის დახმარებით. მოკლე ჩამონათვალს გავაკეთებ ქვემოთ და დავწერ რას რა ფუნქცია აქვს.

ვიხილავთ ჰორიზონტალურად განლაგებულ პანელებს

გაითვალისწინეთ, რომ თავიდან არ იქნება აქტიური ეს ორი პარამეტრი !



რატომ ? იმირომ, რომ თქვენ უბრალოდ გახსენით Shift + A - ს პანელი და შეხედეთ რომელი ძრავის ხმა არის არჩეული და არაფერი არ შეგიცვლიათ (ხმისთვის კორექცია არ გაგიკეთებიათ). შეიძლება უბრალოდ ჩატვირთეთ ვიღაცის მიერ გაკეთებული ძრავის ხმა, მაგრამ იცოდეტ, რომ მისი ჩატვირთვაც არ გააქტიურებს ამ ფუნქციებს. საჭიროა ქვემოთ მოცემული პარამეტრების გაწევა ან მარჯვნივ ან მარცხნივ და ეს ფუნქციები ხელმისაწვდომი გახდება თქვენთვის. სურათზე ნაჩვენებია, რომელი პარამეტრი გავწიე მე გვერდით და შემდეგ ისევ დავაბრუნე საწყის პოზიციაზე.



1) Default - ეს ველი გვატყობინებს, თუ რომელი ძრავის ხმა არის ჩატვირთული და აჩვენებს მის დასახელებას (ჩემს შემთხვევაში წერია Default, რაც ნიშნავს, რომ მანქანას აქვს სტანდარტული ხმა (ორიგინალი))
2) Load - ფაილის ჩატვირთვა
3) save - ფაილის შენახვა
4) undo - ყველაფერი უბრუნდება საწყის მდგომარეობას (თუმცა არ იფიქროთ, რომ თუ ჩატვირთული გაქვთ სხვა ხმა და არა default - ი, undo - ს შემდეგ ის დაუბრუნდება სტანდარტულის პარამეტრებს და არა იმ ძრავის პარამეტრებს) მოკედ რომ გითხრათ უნდოს შემდეგ ყველაფერი დაუბრუნდება იმ პოზიციას, როგორც ხმა არის შენახული რომელიმე პიროვნების მიერ.
5) PACK -
6) X - პანელის დახურვა

განვიხიოთ ყველაფერი პუნქტების მიხედვით. პირველ ორს ავხსნი ერთდროულად. ვირჩევთ მანქანა XRG - ის და გავდივართ ტრასაზე. შემდეგ ვაჭერთ კლავიატურაზე ღილაკების კომბინაციას (ერთდროულად) Shift + A



გამოჩნდება რედაქტირების პანელი. ვტვირთავთ ახალ ხმას Load - ის დახმარებით





ჩამონათვალში ვირჩევთ ჩვენთვის სასურველ ხმას და ვაწვებით OK - ს.



ძრავის ხმების დასახელებაში გამოჩნდა ამ ძრავის დასახელება (ჩვენს შემთხვავში) XRG_SR20det



ამ გზით, თქვენ შეგიძლიათ ჩატვირთოთ სხვის მიერ გაკეთებული ძღავის ხმები. გადავიდეთ შემდეგ პუნქტზე, რომელიც არის save (შენახვა). ეს გვჭირდება მაშინ, როდესაც ან ჩვენთვითონ ვაკეთებთ ძრავის ხმას რომელიმე მანქანისთვის, ან სხვის გაკეთებულს ვცვლით. როგორც ზემოთ ვისაუბრე, რომელიმე ფუნქციის შეცვლის შემდეგ, ჩვენ საშუალება გვეძლევა ძრავის ხმის შესანახად.

თქვენ შეგიძლიათ ნახოთ dump valve option (ფუნქცია) მხოლოდ turbo ავტომობილებზე (გასაგები მიზეზების გამო)

ესენია:

FXO
RB4
XRT
MRT
RAC
XRR
FXR

მგონი ყველა ჩამოვთვალე smile

ხშირად ისმის კითხვა, რა არის BOV sound - ი ?

blow off valve ჩემი ვარაუდით.

გადავდივართ შემდეგ პუნქტზე ეს არის შენახვა (save). შორს არ მივდივართ და ჩვენს მიერ ჩატვირთულ ძრავის ხმას შევცვლით ონდავ და დავასეივებთ.



ამისათვის კი (ეს არის უბრალო მაგალითი) გავწევთ exhaust pulse tone 1.00 - დან, 3.00 - მდე.



როგორც ხედავთ გაჩნდა შენახვის (save) ფუნქცია, რადგან შევიტანეთ გარკვეული ცვლილება. ვაჭერთ მას და ვხედავთ შემდეგ ფანჯარას.



აქ ჩანს ის ძრავის ხმა, რაც ადრე ჩავტვირთეთ (მითითებულია სახელი). თუ პირდაპირ დავაჭერთ ok - ის მაშინ გვკითხავს, გადავაწეროთ თუ არა მოცემულ ფაილს თავზე ჩვენი ახალი მონაცემი. თუ დავეთანხმებით, მაშინ ეს ასეც მოხდება.



თუ არ გვინა ამ ფაილის დაზიანება ან ცვლილება და გვინდა ახალი სახელით შევინახოთ ეს ფაილი, მაშინ ვშლით ამ დასახელებას XRG_SR20det - ს. XRG_ აქამდე და ვწერთ ჩვენთვის სასურველ სახელს (მე მაგალითისთვის ავიღე Test).



შემდეგ კი ვაჭერთ ok - ის. გამოჩნდება იგივე პანელი, მაგრამ ამჯერად უკვე ჩვენს მიერ შენახული ფაილის სახელით



ამით მოვრჩით შენახვის ფუნქციის განხილვას და გადავდივართ შემდეგზე. ესაა: undo (მოქმედების საწყის პოზიციაში დაბრუნება). ეს არის რიგით 4. მაგალითად ავიღებ ისევ XRG_SR20det - ის ხმას.



შევცალოთ მასში იგივე, რაც გავაკეთეთ ადრე, ანუ გავწიოთ exhaust pulse tone 1.00 - ს 3.00 - მდე და შემდეგ კი დავაჭიროთ undo - ს.



ყველაფერი დაუბრუნდება საწყის პოზიციას, როგორც ეს მანამდე იყო.



ამ საკითხსაც მოვრჩით და დაგვრჩა მხოლოდ PACK - ის ფუნქციის მუშაობა ასხსნელი. ვაჭერთ PACK - ს და ვხედავთ გამოსულ ფანჯარას



აქ კი ვირჩევთ ჩვენთვის სასურველ არქივს და Load - ის საშუალებით ვხსნით მას.



მე პირადად მსგავსი pack - ი არ მაქვს LFS - ის მთავარ ფოლდერში data/engine - ში, სწორედ ამიტომ ვერ გაჩვენებთ მის ჩატვირთვას. smile თუმცა ესეც ძალიან მარტივი პროცესია და დარწმუნებული ვარ ok - ის დაჭერა არცერთ თქვენგანს არ გაუჭირდება.

ესეც ასე, მოვრჩით ყველა ამ ფუნქციების ჩამოთვლას და განხილვას, სწორედ ამიტომ გადავალ სხვა საინტერესო ფუნქციებზე, რომელთა გამოყენებაც დარწმუნებული ვარ ბევრმა არ იცის.

ამ ყველაფერს განვიხილავ default - ძრავის ხმაზე !



ეს არის ყველა ძირითადი მახასიათებელი, რომლის შეცვლაც შეგიძიათ სურვილისამებრ.

Exhaust pulse tone
Off power tone
Off power volume
Idle volume boost
Unevenness -
Exhaust pipe tone
Tone variation
Header MIX
Collector MIX
Tail MIX
Silencers
Exhaust volume
Cockpit muffling

Gear whine recorded
Gear whine muffler
Gear whine volume

Air intake muffler
Air intake volume

Gear shift muffler
Gear shift volume

Starter muffler
Starter volume

Wind volume - ქარის ხმა

Skid volume - მოცურების ხმა

დამწყებები ხშირად აწყდებიან CLIPPING - ის პრობლემას, რადგან რამოდენიმე პარამეტრს ძალიან უწევენ. ამის შემდეგ კი ჩნდება კითხვა, როგორ მოვაშოროთ ჩვენს ხმას ეს პრობლემა.



ამისათვის კარგი იქნება დაწიოთ რამოდენიმე პარამეტრი. კონკრეტულად კი: exhaust volume, შემდეგ lower intake და სხვა. პრობლემაც შესაბამისათ თავიდან იქნება აცილებული.

გადავიდეთ შემდეგ პარამეტრებზე, რომლებიც უფრო მეტად საინტერესოა.



თქვენ ნათლად ხედავთ ძრავის ხმების პარამეტრების გასწვრივ ამ პანელს, რომელიც ძრავის პარამეტრებს ემსახურება.



პირველ 13 ფუმქციას ეკუთვნის მხოლოდ ეს ერთი ჩამრთველი.



ჯერ - ჯერობით ჩვენ მხოლოდ ზედა ზოლის განხილვა გვჭირდება.



ზემოთ მოცემულ სურათზე ხედავთ, რომ ბურთივით წერტილი ანთია თეთრად, ხოლო მის მარჯვნივ კი წერია On რაც იმას ნიშნავს, რომ ეს 13 - ივე ფუნქცია ჩართულია. თუ თქვენ დააწვებით მაუსით ბურთულის ღილაკს (მარცხენა მხარეს) მაუსით, მაშინ აქტიური დარჩება ეს 13 ფუნქცია, ხოლო დანარჩენი ყველა კი გამოითიშება, რაც იმას ნიშნავს, რომ თქვენ ვეღარ გაიგებთ ვერც ქარის ხმას, ვერც ავტომობილის მოცურებას, ვერც დაქოქვას და ვერც სიჩქარეებში გადართვის ხმას.



თუ მეორედ დააწვებით იგივე ბურთულას, მაშინ აქტიური გახდება ყველა ხმა.



გადავედით მის გვერდით (მარჯვნივ) მყოფ ღილაკზე On. თუ მასზე მიიტანთ მაუსის ისარს და დააჭერთ on - ს,



მაშინ მხოლოდ ამ 13 - ივე ველს გათიშავთ. სხვა დანარჩენი კი აქტიური დარჩება და მათ ხმას გაიგებთ.



ანალოგიურად, თუ off - ს დააჭერთ,



მაშინ ეს ფუნქცია ისევ აქტური გახდება და off - ის ნაცვლად დაიწერება on.



გიჩნდებათ ალბათ კითხვა რას ნიშნავს L და S - ი, რომელიც ამ ბურთულის და on/off - ის ქვემოთ არის მოცემული.



ლოგიკურად თუ ვიმსჯელებთ ასო L - ი ნიშნავს Load - ს (ჩატვირთვას), ასო S - ი, კი Save - ს (შენახვას). რისთვის გვჭირდება ეს ფუნქციები ?

ალბათ გახსოვთ, თემის დასაწყისში რომ მოგთხოვეთ ძრავის ხმების გადმოწერა და შემდეგ მათი თამაშის მთავარ ფოლდერში data/engine - ში გადატანა. დიახ, ეხლა სწორედ ისინი გვჭირდება ჩვენ smile

განვიხილთ ჯერ რა ფაილები გვაქვს ფოლდერში. ამისათვის შედით თქვენი LFS - ის მთავარ ფოლდერში data/engine და Windows Media Player - ის საშუალებით გახსენით და მოუსმინეთ wav ფორმატის ფაილებს. მაგალითად გახსენით ფაილი სახელწოდებით palene რომელიც არის wav ფორმატის. როდესაც მას ჩართავთ და მოუსმენთ, მიხვდებით, რომ ის ავტომობილის დაქოქვის ხმაა.



გაითვალისწინეთ ! eng ფაილებს კი ვერ გახსნით, მაგრამ არ იდარდოთ, ისინი მაინც არ გჭირდებათ.

ვუბრუნდებით palene - ის ხმას და XRG - ის ორიგინალ დაქოქვის ხმას შევცვლით ამ ხმით, რომელიც data/engine - ის ფოლდერშია მოთავსებული. როგორ ? ამისათვის ჩართეთ თამაში, აირჩიეთ მანქანა XRG (ეს არის უბრალო მაგალითი) და გადით ტრასაზე. დააჭირეთ კლავიატურაზე კლავიშთა კომბინაციას Shift + A და ჩამონავალში დააჭირეთ მარცხნივ მყოფ ბურთულას, როგორც ეს სურათზეა მონიშნული.



ეს ორი ველი

Gear shift muffler
Gear shift volume

ეკუთვნის ამ ფუნქციას. სხვა დანარჩენი ფუნქციები ატომატურად გაითიშა და ამ შემთხვავაში გაიგებთ მხოლოდ ავტომობილის დაქოქვის ხმას.



როგორ დავქოქო ავტომობილი ? ეს შეკითხვა თუ გაგიჩნდებათ ამისათვის შედით თამაშის Options/Controls/buttons 2 და აქ ნახეთ ignition - ს გვერდზე რა ღილაკი აქვს დაყენებული (ჩემს შემთხვევაში ეს არის I). როგორც იქნა მივედით ჩატვირთვის ფუნქციამდე smile



დააჭირეთ L - ს, როგორც ზემოთ მოცემულ სურათზე ჩანს და შემდეგ ჩამონათვალში აირჩიეთ palene და ჩატვირთეთ ok - ის მეშვეობით.





გათიშეთ მანქანის ძრავი ღილაკ I - ის დახმარებით (დაელოდეთ 2-3 წამი, სანამ ძრავი არ გამოირთვება ბოლომდე და ძრავის ბრუნვის მაჩვენებელი არ ჩავა 0 - ზე), შემდეგ კი იგივე ღილაკის დახმარებით დაქოქეთ ძრავი. გაიგებთ, რომ ძრავის ხმა შეიცვალა smile თუმცა სხვა ხმები აღარ ისმის, ამისათვის დააჭირეთ ისევ Shift + A - ს და მანქანის დაქოქვის გასწვრივ არსებულ ბურთულას დააჭირეთ.



ამის შემდეგ ყველა ხმას გაიგებთ



უკვე გავეცანით რამოდენიმე მნიშვნელოვან და მოსახერხებელ ფუნქციას, ეხლა კი გადავიდეთ უფრო საინტერესოზე. როგორც მოგეხსენებათ, XRG - ის ავტომობილს არ აქვს turbo. სწორედ ამიტომ მინდა გასწავლოთ, თუ როგორ შეიძლება ამ მანქანისთვის მისი დამატება, რადგან შემდგომში შევძლოთ მისთვის boost - ის ხმის შეცვლა.

ამ პროგრამამ რომ იმუშაოს საჭიროა გქონდეთ თამაშის LFS 0.6E ვერსია ! გადმოწერეთ პროგრამა (Tweak): LFS 0.6E Pro Tweak v1.5 (prefinal) გადმოწერის შემდეგ ამოაარქივეთ ფოდერად და გადაიტანეთ თქვენი თამაშის მთავარ ფოლდერში. ჩართეთ ჯერ თამაში და შემდეგ ეს პროგრამა. რათქმაუნდა აირჩიეთ მანქანა XRG და დარჩით გარაჟში. ჩაკეცეთ თამაში და დაუბრუნდით პროგრამას.





სურათზე არის ნაჩვენები სად უნდა გადახვიდეთ და რა უნდა აირჩიოთ. კონკრეტულად კი ტურბო off - ის ნაცვლად დააყენეთ on - ზე. არ გამოგრჩეთ ამის შემდეგ Update values დააჭიროთ !



დაუბრუნიდით თამაშს და გამოდით გარაჟიდან მენიუში.



შემდეგ ისევ დაბრუნდით გარაჟში და დაინახავთ,



რომ მანქანას 140 bhp (ცხენისძალის) მაგივრად უწერია 326 bhp. ეს იმას ნიშნავს, რომ ტურბო ჩაირთო ამ ავტომობილზე. ამის შემდეგ გადით მანქანით ტრასაზე და დააჭირეთ Shift + A - ს. დაჭირეთ მაუსის ისრით ჯერ მრგვალ ბურთულას და შემდეგ მის ქვემოთ L - ს.



გამოსულ ფანჯარაში აირჩიეთ



ფაილი BOV1 და დააჭირეთ ok - ს.



დააჭირეთ გაზსს ბოლომდე. როდესაც ტურბო ავა მაქსიმუმზე გაზს აუშვით. გაიგებთ boost - ის ხმას. შემდეგ დააჭირეთ ისვე მარცხენა მხარეს მყოფ ბურთულას, რადგან გააქტიურდეს ყველა ხმა.



თუ თქვენ გადახვალთ გარაჟში ან აირჩევთ სხვა მანქანას და შემდეგ ისევე XRG - ის, მაშინ ეს ხმა დაუბრუნდება სტანდარტულს პოზიციას. რატომ ? იმიტომ რომ არ დაასეივეთ smile

ასე, რომ არ გადახვიდეთ გარაჟში და დააჭირეთ Save - ს.



არქმევთ თქვენთვის სასურველ სახელს



(მე დავარქვი Testireba) და აჭერთ ok - ის შესანახად.



ამის შემდეგ ეს ძრავის ხმა თქვენს მიერ არჩეული boost - ის ხმით იქნება შენახული. უბრალოდ გაიტვალისწინეთ და არ დაგავიწყდეთ, რომ XRG - ის არ აქვს turbo და ამიტომ საჭიროა მისი ჩართვა Tweak - ის გამოყენებით ! წინააღმდეგ შემთხვევაში მას boost - ის ხმა არ ექნება. ჩვეულებრივი XRG - ი turbos მაგივრად აჩვენებს FPS - ის რაოდენობას.

ჩემი აზრით, ამ თემაში საკმაოდ გარკვევით ავხსენი ყველა ის ფუნქცია, რაც სამომავლოდ გამოადგება როგორ დამწყებ, ასევე პროფესიონალ მოთამაშეს smile

სტატია თავიდან ბოლომდე დაწერილია sti228 - ის მიერ ! (SimRacing.ge)
 
Forum » Media Corner » Tutorials » Live For Speed - ში ძრავის ხმების გაკეთება (Making engine sounds)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search: