Live For Speed Forum

[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: geosti228  
Forum » Media Corner » Tutorials » LFS - Free view / autox editor (Shift + U - ს ფუნქციების გაცნობა და გამოყენება)
LFS - Free view / autox editor
geosti228Date: Friday, 2013-05-24, 5:36 PM | Message # 1
Lieutenant
Group: Administrators
Messages: 42
Reputation: 0
Status: Offline
გამარჯობათ. ვაგრძელებთ საინტერესო თემებზე საუბრას და დღეს Shift + U - ს ფუნქციებს გავეცნობით და შემდეგ გამოყენებასაც ვისწავლით. მოდით დავიწყოთ და თანმიმდევრულად მივყვეთ ყველაფერს. smile

ჩავრთოთ თამაში ავირჩიოთ ნებისმიერი მანქანა და ტრასა (ჩემს შემთხვევაში არჩეულია ტრასა Blackwood Car Pack - ამინდი Clear Day - რასაც ქვემოთ მოცემულ სურათზე ხედავთ).



გადით მანქანით ტრასაზე



და დააჭირეთ კლავიატურაზე ღილაკების კომბინაციას Shift + U



გამოჩნდება მსგავსი ხედი, მაგრამ შეიძლება პანელი იყოს დამალული. ამისათვის ერთხელ დააჭირეთ კლავიატურაზე Space - ის ღილაკს. გამოჩნდება პანელი რომელსაც ქვემოთ მოცემულ სურათზე ხედავთ.



მოდით დავიწყოთ ზემოთ მოცემული ფუნქციებით და შემდეგ გადავიდეთ ქვემოთ მოცემულებზე. ზემთ მარცხენა კუთხეში მოცემულია შემდეგი პარარამეტრები.



Keys
ESC - exit (გამოსვლა)
SPACE - hide / show (დამალვა / გამოჩენა)
arrow keys - move (მოძრაობა ისრების გამოყენებით)
CTRL + arrow - height (ისრების დახმარებით კამერის ზემოთ და ქვემოთ მოძრაობა)
CTRL + arrow - roll (გვერდითა ისრების დახმარებით კამერის დახრა)

mouse
left button - move (მაუსის მარცხენა ღილაკზე დაჭერით ხდება კამერის გადაადგილება (მოძრაობა))
right button - look (მაუსის მარჯვენა ღილაკზე დაჭერით ხდება კამერის მობრუნება)
left + right - rotate (მაუსის მარცხენა და მარჯვენა ღილაკზე ერთდროული დაჭერით და მისი გვერდზე გაწევით ხდება აკმერის ბრუნვა)

მოვრჩით ზედა პარამეტრების განხილვას და გადავდივართ ქვემოთ არსებულზე.



Stored views (V):
Nearest car: SimRacing.ge
Field of view:
Roll:

დავიწყოთ თითოეული ფუნქციის ცალ-ცალკე განხილვა.

1) Stored views (V): - ზემოთმოცემულ სურათზე ჩანს, რომ ამ ფუნქციის გასწვრივ წერია ციდრები 1 - დან 0 - მდე. სულ 10 ციფრი, მაგრამ  ყველა მათგანი არის ნაცრისფერი, რაც იმას ნიშნავს, რომ პარამეტრები არ არის გააქტიურებული. ალბათ გაინტერესებთ რა ფუნქციას ასრულებენ ეს ციფრი ? პასუხი მარტივია, არაფერს, თუ თქვენ თვითონ არ მიაღებინებთ თითოეულ ციფრს გარკველ პოზიციას. მოკლედ რომ ვთქვა და თავი ა მოგაწყინოთ ეს ფუნქცია და ეს ყველა ციფრი გამოიყენება კამერის გადაადგილებისათვის. მოდით განვიხოლოთ მაგალითი და მასზე დაყრდნობით უფრო ადვილად ჩაწვდებით ამ ფუნქციის აზრს.

ჩვენ ჩავრთეთ თავისუფალი ხედის რეჟიმი დასაწყისში Shift + U - ს დახმარებით, ეხლა კი გადავაადგილოთ კამერა ნბისმიერ სხვა ადგილას მაუსის ან ისრების გამოყენებით. მე მაგალითისთვის კამერა დავაყენე ესე.



მაგრამ ციფრები ისევ ნაცრისფერია. ეს იმიტომ, რომ ჩვეულებრივი კამერის გადაადგილებით ეს ფუნქცია ხედებს არ იმახსოვრებს. იმისათვის, რომ დაიმახსოვროს ამ ფუნქციამ კამერის ეს მდგომარეობა, საჭიროა კლავიატურაზე დააჭიროთ ღილაკთა კომბინაციას SHIFT + Number (ნებისმიერი ნომერი 0 - დან 9 - მდე) არ დაგავიწყდეთ გამოიყენეთ მხოლოდ კლავიატურის ზემოთ არსებული ციფრები. Gamepad - ის ციფრები ამისთვის არ მუშაობს. მოკლედ მე დავაჭირე (მაგალითისთვის) SHIFT + 1 - ს. ქვემოთ მიცემულ სურათზე ხედავთ, რომ გამოჩნდა წარწერა Stored view in slot 1 - რაც ნიშნავს იმას, რომ სლოტ 1 - მა დაიმახსოვრა კამერის ეს პოზიცია smile



ასევე დაინახავთ, რომ ციფრი 1 გათეთრდება



მოდით გადავაადგილთ კამერა სხვა ადგილზე და შემდეგ ისიც დავამახსოვრებინოთ. გადავაადგილე კამერა ამ პოზიციაზე



და დავაჭირე კლავიატურაზე SHIFT + 2 - ს



პოზიცია შენახულია, როგორც წინაზე და ციფრი 2 - იც გათეთრდა, როგორც 1 - ი ადრე. ალბათ გაინტერესებთ რატომ უწერია Stored views - ს (V) ფრჩხილებში ? ეს იმიტომ, რომ კამერიდან კამერაზე გადაადგილდება ხდება კლავიატურაზე V ღილაკის დაჭერით. დააჭირეთ კლავიატურაზე V - ს  და ნახავთ, რომ კამერა შეიცვლება და გადმოვა 1 - ზე. მეორედ V ღილაკზე დაჭერით კი გადავა ისევ 2 - ზე. არ დაგავიწყდეთ, რომ თქვენ შეგიძლიათ დააყენოთ 10 ცალი კამერა სხვადასხვა ადგილზე smile შემდეგ კი V - ს დახმარებით ცვალოთ ისინი. მე ამდენ კამერას არ დავაყენებ ამ შემთხვევაშუ, უბრალოდ გაჩვენებთ, როგორ უნდა შეცვალოთ კამერიდან კამერაზე გადასვლის სიჩქარე. ამისათვის კი საჭიროა დამატებიტი პარამეტრის გამოყენება.



ამისათვის კი უნდა გავააქტიუროთ პარამეტრი სახელად more. გასააქტიურებლად მიიტანეთ მაუსის ისარი (კურსორი) მასზე და დააწკაპუნეთ



დაინახავთ, რომ როგორც ყველა სხვა პარამეტრი, ასევე more - იც შეიცვლის ფერს და გათეთრდება, რაც ნიშნავს იმას რომ ეს ველი გააქტიურებულია. კამერიდან კამერაზე გადასვლის პარამეტრები არის მხოლოდ ესენი



ძირითადად ეს 4 პარამერია, მაგრამ მესამე და მეოთხე პარამეტრები ამისთვის არ გამოიყენება.

View smoothing: გადაადგილების გასმუზვა
Transition time: გადაადგილების დროის ცვლილება

მოვრჩით რიგით პირველი პარამეტრის განხილვას და გადავდივართ  მეორეზე.

2) ეს არის Nearest car: რომლის გვერდზეც წერია - SimRacing.ge

ახლოსმდებარე მანქანა და SimRacing.ge - არის მისი სახელი (ეს არის ის სახელი, რაც თქვენ მანქანას აწერია თავზე)

მის გვერდზე კი წერია follow car - რაც ნიშნავს იმას, რომ ამ ფუნქციის ჩართვის შემდეგ, კამერა თან გაყვება მანქანას. ეს კარგია, როდესაც თქვენ იღებთ ვიდეოს და გინდათ მოძრაობაში მყოფ მანქანას გააყოლოთ კამერა. როდესაც თქვენ დააწკაპუნებთ მაუსით follow car - ზე, ამის შემდგ გამოჩნდება პანელი, რომელიც საშუალებას მოგცემთ ჩაკეტოთ ან შეწყვიტოთ კამერის გაყოლება.



3) Field of view - ეს არის კამერის ხედი და მისი გაწევ გამოწევით მიხვდებით, თუ რისთვისაა (პირადად მე ეს ფუნქცია არასდროს გამომიყენებია და სიმართლე გითხრათ, ამის აუცილებლობასაც ვერ ვხედავ).

4) Roll - არის კამერის დახრა. ესეც შეგიძლიათ ნახოთ თქვენთვითონ.

მოვრჩით მარცხენა დაბლითა მხარეს განთავსებული პანელის განხილვას და გადავიდეთ მარჯვნივ არსებულზე.



Load layout - მისი დახმარებით ხდება სქემის ჩატვირთვა
[empty]- ცარიელს აჩვნებს, რადგან არ არის ჩატვირთული სქემა
[unnamed]- არ აქვს სახელი სქემას, რადგან არაფერია ჩატვირთული
Options - პარამეტრები

განვიხილოთ თითოეული მათგანი სათითაოდ.

1) მივიტანოთ მაუსის ისარი Load layout - ზე და დავაჭიროთ



მაგრამ გამოვა ეს ფანჯარა, რომელიც გვეუბნება, რომ სქემის ჩატვირთვა შეუძლებელია. ეს იმიტომ, რომ მე არ მაქვს ამ გზისთვის განკუთვნილი არც ერთი Layout - ი.

ზოგადად სქემები არის ამ ფოლდერში: C:\LFS 0.6E\data\layout



აქვე დავწერ და ავხსნი მათ დასახელებებს, თუ რომელ ტრასას აღნიშნავს თითოეული მათგანი. როგორც სურათზე ხედავთ, ეს დასახელებები არის ძალიან მოკლე და მისი საშუალებით ვიგებთ, თუ რომელი ტრასისთვის არის განკუთვნილი სქემა.

Track List
  • BL1 = Blackwood GP
  • BL1R = Blackwood GP Reverse
  • BL2 = Blackwood RallyX
  • BL2R = Blackwood RallyX Reverse
  • FE1 = Fern Bay Club
  • FE1R = Fern Bay Club Reverse
  • FE2 = Fern Bay Green
  • FE2R = Fern Bay Green Reverse
  • FE3 = Fern Bay Gold
  • FE3R = Fern Bay Gold Reverse
  • FE4 = Fern Bay Black
  • FE4R = Fern Bay Black Reverse
  • FE5 = Fern Bay RallyX
  • FE5R = Fern Bay RallyX Reverse
  • FE6 = Fern Bay RallyX Green
  • FE6R = Fern Bay RallyX Green Reverse
  • SO1 = South City Classic
  • SO1R = South City Classic Reverse
  • SO2 = South City Unoffical 1
  • SO2R = South City Unoffical 1 Reverse
  • SO3 = South City Unoffical 2
  • SO3R = South City Unoffical 2 Reverse
  • SO4 = South City Long
  • SO4R = South City Long Reverse
  • AU1 = Autocross Arena
  • AU2 = Skidpad
  • AU3 = Drag (2 lane)
  • AU4 = Drag (8 lane)
  • KY1 = Kyoto ring Oval
  • KY1R = Kyoto ring Oval reversed
  • KY2 = Kyoto ring National
  • KY2R = Kyoto ring National reversed
  • KY3 = Kyoto ring GP long
  • KY3R = Kyoto ring GP long reversed
  • WE1 = Westhill International
  • WE1R = Westhill International reversed
  • AS1 = Aston Cadet
  • AS1R = Aston Cadet reversed
  • AS2 = Aston Club
  • AS2R = Aston Club reversed
  • AS3 = Aston National
  • AS3R = Aston National reversed
  • AS4 = Aston Historic
  • AS4R = Aston Historic reversed
  • AS5 = Aston Grand prix
  • AS5R = Aston Grand prix reversed
  • AS6 = Aston Grand Touring
  • AS6R = Aston Grand Touring reversed
  • AS7 = Aston North
  • AS7R = Aston North reversed


ასევე დავწერ ფერებზეც, რომელსაც ცოტა მოგვიანებით დავუბრუნდები

^0 - Black
^1 - Red
^2 - Light green
^3 - Yellow
^4 - Blue
^5 - Purple
^6 - Light blue
^7 - White
^8 - Dark green (default)
^9 - Original text colour and codepage.

რადგან მე არ მაქვს არც ერთი სქემა დავდგავ რამოდენიმე ობიექტს, შემდეგ შევინახავ მას და ჩავტვირთავ.

თავდაპირველად ვააქტიურებ პარამეტრს edit



გამოჩნდება დამატებითი ფუნქციები და edit გათეთრდება, რაც ნიშნავს, რომ ფუნქცია აქტიურია



დავდგავ რამოდენიმე ობიექტს და შევინახავ



შესანახად ვაჭერთ Save changes



გამოვა ფანჯარა ტრასის მოკლე დასახელებით BL3_



ამ ხაზის შემდეგ კი _ ვწერთ იმ სახელს, რომლის დარქმევაც გვინდა სქემისთვის



როგორც ხედავთ, მე დავარქვი Test - ი და შემდეგ შევინახე ის ok - ზე დაჭერით. ამის შემდეგ ხელმისაწვდომი გახდა რამოდენიმე ახალი ფუნქცია.



ესენია

Clear all
Load layout
Save layout
Objects:
BL3_Test
Options

თანმიმდევრულად ვნახოთ, თუ რა ფუნქციას ასრულებს თითოეული მათგანი

1) Clear all - ზე დაჭერის შემდეგ



გამოდის ფანჯარა



რომელიც გეკითხებათ, გაასუფთაოს თუ არა ტრასა თქვენს მიერ დადებული ყველა ობიექტისაგან. თუ გინდათ ყველა ობიექტის წაშლა, მაშინ დააჭირეთ Yes - ს. მე ამ შემთხევაში დავაჭერ No - ს, რადგან სხვა ფუნქციებიც უნდა განვიხლიო.

2) Load layout - ის მეშვეობით შეგიძლიათ ჩატვირთოთ თქვენს მიერ შენახული სქემა, ან რომელიმე სხვა, რომელიც ამ ტრასისთვის არის განკუთვნილი. ამისათვის ჩართეთ თამაში გადით მანქანით ტრასაზე, დააჭირეთ Shift + U - ს და შემდეგ Load layout - ს.



გამოვა ახალი ფანჯარა, სადაც უნდა აირჩიეთ თქვენთვის სასურველი სქემა და შემდეგ ჩატვირთოთ ok - ის საშუალებით.



არსებობს მეორე საშუალებაც. სანამ ტრასას ჩართავთ, მანამდე შეიგიძლიათ აირჩიოთ თქვენთვის სასურველი სქემა და ჩატვირთოთ.



ამისათვის უბრალოდ უნდა დააკლიკოთ სქემის დასახელებაზე, რომელიც გათეთრდება. მის ზემოთ კი აქტიური გახდება წაშლის და გასუფთავების ფუნქცია.



3) Save layout - მისი მეშვეობით შეგიძლიათ შეინახოთ თქვენს მიერ გაკეთებული სქემა და დაარქვათ მას სახელი.

ვაჭერთ Save layout - ს



გამოვა ფანჯარა



აქ შეგიძლიათ დაარქვათ თქვენს სქემას სახელი, მაგრამ ამის გაკეთება შეგიძლიათ ფერადი ასოების საშუალებითაც. ფერადი ასოების გამოსაჩენად კი საჭიროა დააჭიროთ კლავიატურაზე Ctrl - ს



გეჭიროთ კონტროლზე ხელი და ჩამონათვალიდან არიჩიეთ ის ფერი, რომლითაც გინდათ სახელის დარქმევა სქემისთვის. არჩევის შემდეგ დაწერეთ სახელი და შეინახეთ ok - ის საშუალებით. მე ამ შემთხვევაში გამოვიყენე სტანდარტული ფერი (მწვანე) და შემდეგ შევინახე.



სახელად მაგალიტისთვის დავარქვი Axali.

დანარჩენი 3 ფუნქციას დიდი განმარტება და ახსნა არ ჭირდება, რადგან მათ თქვენთვითონვეც ადვილად მიხვდებით.



Objects: 3 - ეს არის ტრასაზე განთავსებული ობიექტების რაოდენობა, ჩემს შემთხვევაში ტრასაზე განტავსებულია 3 ობიექტი, შესაბამისად ობიექტების გასწვრივ წერია ციფრი 3.

ისე ინფორმაციისთვის რომ იცოდეთ, თამაშის ძველ ვერსიებში შესაძლებელი იყო მხოლოდ 512 ობიექტის განლაგება. ეს იყო LFS - ის Z25 და Z28 თამაშის ვერსიებში. 0.6B ვერსიაში მათი რიცხვი 512 - დან 800 - მდე გაიზარდე. 0.6E - პაჩში კი მათი რაპდენობა 800 - დან 900 - მდე გაიზარდა. გაითვალისწინეთ, რომ 0.6B ვერსიიდან მოყოლებული თამაშს დაემატა ახალი ობიექტები და Z25, Z28 ვერსიების სქემები არასწორე ჩაიტვირთება, რადგან ზოგიერთი ობიექტი არ იყო ძველ ვერსიებში.

BL3_Test - BL3 როგორც ადრე დავწერე ტრასების შემოკლებული დასახელებაა და შეგიძლიათ ნახოთ ჩამონათვალში, რომელიც ზემოთ არის ჩამოწერილი. BL3 - ის შემდეგ კი წერია Test - ი, რაც არის სქემის დასახელება. ჩვენ რომ სხვა სახელი დაგვერქმია მისთვის, ის სახელი ეწერებოდა _ ამ ხაზის შემდეგ.

Option - ს ფუნქციაზე დაჭერით გადადიხართ პარამეტრების განყოფილებაში და ეს შეგიძლიათ თქვენთვითონ ნახოთ smile

აქ ჩვენ საერთოდ მოვრჩით Keys პარამეტრების განხილვას და გადავდივართ შემდეგზე.



ეს არის edit. გავააქტიუროთ პარამეტრი.
 
Forum » Media Corner » Tutorials » LFS - Free view / autox editor (Shift + U - ს ფუნქციების გაცნობა და გამოყენება)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search: