Live For Speed Forum

[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: geosti228  
Forum » Main » About LFS » Thrustmaster T500 RS (საჭის მიმოხილვა და ტესტირება)
Thrustmaster T500 RS
geosti228Date: Friday, 2012-09-21, 12:48 PM | Message # 1
Lieutenant
Group: Administrators
Messages: 42
Reputation: 0
Status: Offline
ძალიან დიდი ხნის განმავლობაში, Logitech და Gran Turismo ერთად ფუნქციონირებდნენ. მათ ერთმანეთთან ისეთი მჭიდრო კავშირი ჰქონდათ, როგორც რეზინას და ასფალტს, როგორც ბოჩკოვან ნახშირბადს და diflektor - ს, როგორც მრბოლერს და მის ( Nomex ) - ის შარვალს. ეს ორივე კომპანია იყო ერთად, მაგრამ GT5 - ის გამოსვლისას მოვიდა Logitech კომპანიასთან განცალკევების დრო. Thrustmaster - ი მთელს მსოფლიოში ცნობილი კომპანიაა, თავისი მაღალი დონის ჯოსიტიკების გამოშვებით, რომელიც თვითმფრინავების სამართავად მზადდება. სწორედ მან, რომელიც არქმევდა მათ სასაცილო სახელებს, მოვიდა და იყიდა ლიცენზია. რატომ ? რადგან გამოეშვა მაღალი ხარისხის მქონე საჭე T500 RS - ი, რომელიც განკუთვნილია იმისათვის, რომ ამოშალოს ( დავიწყებას მისცეს ) ყველანაირი კვალი და მოგეონებები ყველა ( სათამაშო ) პლასტმასის საჭის კომპანიებს. რომლებიც ადრე ლიდერობდა და გამოდიოდა ბაზარზე. როგორი კარგი გამოდგა Thrustmaster - ის საჭე და ღირს მასში 599$ გადახდა ? ამ და სხვა მრავალ შეკითხვაზე პასუხს გაგცემთ ქვემოთ.

პირველი შეხედულება :

თქვენ შეგიძლიათ არ ამოიღოთ ყუთიდან T500 RS - ის საჭე და პედლები, რადგან დაინახოთ და მიხვდეთ, რომ თქვენს წინაშე არის ძალიან სერიოზული მოწყობილობა. წონა, რომელიც მითითებულია ყუთის გვერდზე, შეადგენს 18 კგ. თან აუცილებლად უნდა მოყვებოდეს შესაძლებელი დაზიანების გაფრთხილება.



ვხსნით ყუთს და ინტერესით ვიყურებით მასში. ამის შემდეგ კი ვხვდებით, თუ რატომ აქვს ამ ყველაფერს ერთად ესთი დიდი წონა. პედლების ძირითადი ნაწილი დაფარულია გაპრიალებული ფოლადით, H - Shifter - ი დაფარულია მეტალით. საჭის თითქმის ყველა დეტალე დაფარულია მაგვარად, გარდა სადენებიასა.

თვითონ საჭე არ არის ლითონისგან დამზადებული - რაც კარგია, იმიტომ, რომ ეს საჭიდ დამონტაჟების პროცესს მაგიდაზე უფრო გაართულებს. მაშინაც კი, როდესაც საქმე გვავს პლასტმასის კორპუსთან, მისი დამონტჟებაც არაა მარტივი პროცესი. საჭის გარე დიამეტრი შეადგენს 13 inches ( დიუმს ), რაც ბევრად უფრო მეტია ვიდრე Logitech G27 ან Fanatec GT2 - ის საჭეების. საკმარისია იმის თქმა, რომ არქ ყველაფერი დიდი ზომისაა. მხოლოდ კვების ბლოკი, თითქმის ისეთივე დიდია, როგორც ახალი Xbox 360 - ების, რომლებსაც საშინლად აღიქვამენ მფლობელები, როდესაც იღებენ მას ყუთიდან.



საჭის კავშირი, ცოტა უფრო უკეთესია, ვიდრე ზემოთ მოხსენებულ ორ მოდელს აქვთ. მაგრამ ეს მხოლოდ იმიტომ, რომ ჯერ - ჯერობით არ არსებობს ცალკეული H - ტიპის გადაცემათა კოლოფი. კომპლექტში, თქვენ მხოლოდ მიიღებთ დიდ ქრომირებულ გადამრთველებს, რომლებიც მდებარეობენ საჭის უკანა მხარეს. ისინი მიმაგრებულია საჭის კორპუსზე და არა საჭეზე. ისინი მუდმივად მდებარეობენ საკუთარ ადგილზე და არ არიან დამოკიდებულნი საჭის მობრუნებაზე. ესეიგი, ჩვენ გვაქვს კაბელი, რომელიც მიდის პედლებიდან საჭესთან, სხვა კაბელი უერთდება დენის წყაროს. რათქმაუნდა არის USB კაბელი, რომელიც მოდის საჭიდან. ამის შემდეგ ის უპრობლემოდ უერთდება PC ან PS3 - ს.

საჭე თავსებადია მხოლოდ იმ ორ მოწყობილობებთან, რომლებიც ემოთ ბახსენეთ. თუ თქვენ გინდათ, რომ ის გმოიყენოთ PS3 - თვის, მაშინ ამისათვის თქვენ დაგჭირდებათ უკანასკნელი განახლება Sony - გან. მიუხედავად ამისა, საჭეს მაინც გააჩნია შეზღუდული ტავსებადობა კომპიუტერულ თამაშებთან. ბუნებრივია Gran Turismo 5 შესულია თავსებადობის სიაში, ისევე როგორც ახალი გამოსული Dirt 3 - ი. თუმცა საჭე იმუშავებს თითქმის ნებისმიერ PS3 - ის თამაშზე, მაგრამ ზოგიერთ მათგანზე უკუკავშირის ( feedback ) გარეშე.

PC ( პერსონალურ კომპიუტერზე ) თქვენ უნდა დააყენოთ ახალი დრაივერები, რომლებიც, საბედნიეროდ მეტნაკლებად თავსებადია ყველა თამაშზე.

დაყენება და ტესტირება :

მაგიდაზე საჭე მაგრდება ერთი ცალო ორმხრივი სამაგრით, რომელიც აშკარად ჩანს მისი გიგანტური ზომის კორპუსიდან. საჭის დასამაგრებლად, თქვენ ქვემოდან უბრალოდ ატრიალეთ ხრახნი, სანამ საჭე კარგად არ დამაგრდება მაგიდაზე. იმის შემდეგ, როდესაც კარგად დააფიქსირეთ საჭე, ჩვენ აღმოვაჩინეთ, რომ ჯერ კიდევ შეიძლება გადავხაროთ ის წინ, თუ გამოვქაჩავთ მას. საჭე არ დაიხრება ისე, როგორც Fanatec GT2 - ი, მაგრამ უფრო მეტად ვიდრე G27, რომელიც დღემდე მიჩნეულია სიმსუბუქის და საიმედოობის მეფედ დროებითი ინსტალაციისათვის.



სინამდვილეში ეს საჭე უფრო კარგად ფიქსირდება მუდმივ ადგილას, ჭანჭიკების ( ბოლტების ) საშუალებით. ამ მიზნისთვის, კორპუსის ქვედა ნაწილში არის ხრახნიანი ( რეზბიანი ) ხვრელები. ისინი იმდენად დიდია, რომ ძნელად დაეტევა კომპიუტერულ მაგიდაზე ( მონიტორის გადაადგილების გარეშე ), რომელიც არის საშუალო სიდიდის. საჭე და მისი ინვეტარები, იმდენად დიდია, რომ მისი დაყენება და მოხსნა საჭიროებს ძალიან შრომატევად სამუშაოს.

საჭის შეერთების შემდეგ, ჩვენ ვრთავთ მას და ვხედავთ, როგორ ტრიალებს საჭე ერთი ბოლოდან მეორისკენ ( მარჟვნივ და მარცხნივ - ჩაკეტვამდე ). საჭეს გააჩნია მობრინების 1080 გრადუსი. ეს 180 გრადუსით უფრო მეტია, ვიდრე ყველა სხვა საჭეებისა. ფაქტობრივად კი ეს 180 გრადუსით უფრო მეტია, რაც არ ჩანდა საჭიროდ. ხშირად ვერ შეხვდები სარბოლო თამაშს, რომელიც მხარს უჭერს 900 გრადუსიან მოხვევას. ვირტუალური მრბოლოლის ხელები GT5 - იც კი ვერ ასწრებენ საჭის მობრუნებას.

GT5 - ი საკმაოდ კარგად თავსდება და მუშაობს საჭეებთან, ასევე გთავაზობთ დახმარებას მიანიჭოთ კონტროლის ფუნქცია ღილაკებს. თითოეული PS3 კონტროლორის ღილაკი არის საჭეზე, მაგრამ ისინი თქვენთვითონ უნდა იპოვოთ დამოუკიდებლათ. თითქმის ყველა მათგანი მდებარეობს თქვენი დიდი თითის გასწვრივ, ასე რომ თქვენ მოგიწევთ ხელის აღება საჭიდან, რადგან დააწვეთ ღილაკებს. რა თქმა უნდა, საჭიდან ხელის აღება ღილაკების დასაჭერად არის არასასიამოვნ და არასასურველი ფაქტი.

თითებზე საუბრისას, ჩვენ აღმოვაჩინეთ არაკომფორტული ვითარება. საჭე დაფარულია რეზინათ, რაც კარგია და საჭის სწრაფი რეაგირების დროს კომფორტულად ვგრძნობთ თავს. იაფასიან რულებს ეს არ გააჩნიათ და რეზინის ნაცვლოთ ტყავს გვთავაზობენ.

ჩვენ გავაკეღეთ ვრცელი ტესტირება GT5 - ში, რომელიც არის PS3 - ზე და iRacing რომელიც არის PC პლატფორმაზე. ორივე თამაშმა გააკეთა ძალიან დიდი სამუშაო და დაგვანახა საჭის მთავარი კოზირები : მისი უკუკავშირი ( force feedback ). 65 ვატიანი ძრავი რემენით არის ძალიან ძლიერი. მას საკმარისი ძალა აქვს, რომ გაგიწიპთ წინააღმდეგობა და გამყოფოთ მუდმივ დაძაბულობაში. ძრავის სიმძლავრე ყველა ნივთს რაც მაგიდაზე დევს აიძულებს ვიბრაციას, როდესაც თქვენ საჭეს მოსახვევში შესვლისას მკვეთრად უხვევთ. ის არის ძალიან ჩუმი მოხვევის დროს. თუმცა ყელაზე მთავარია მისი - სიზუსტე, რომელიც თამაშის დროს გვთავაზობს უკიდურესად ზუსტ და მგრძნობიარე შეჯახებების და ბორდიურებზე გადასვლის ეფექტებს.



შეგრძნება ფანტასტიურია 16 bit - იან რეზოლუციაზე, მგრძნობელობა კი მაღალია. საჭე იყენებს სენსორს, რატა გამოავლინოს საჭის მდებარეობა, ეს ნიშნავს, რომ სიზუსტე უზრუნველყოფილი იქნება საჭის მთელი არსებობის განმავლობაში. თუმცა პედლები იყენებენ უფრო ტრადიციულ პოტენციომეტრებს. მათ აქვთ კარგი მგრძნობელობა, მაგრამ უძლურია Fanatec Clubsport - ის პედლებთან შედარებით. რა თქმა უნდა, Thrustmaster - ის პედლების ბაზა, გაცილებით უფრო დიდია, უფრო მძიმეა, უფრო რეგულირებადია. თქვენ შეგიძლიათ გადმოაბრუნოთ პედლები საპირისპირო მხარეს, რომ დააკოპიროთ ფორმულის ან GT კლასისი ავტომობილის პედლების ადგილმდებარეობა. თუმცა, რეალურად პოზიციებს შორის არ არის დიდი განსხვავება. თუ გავითვალისწინებთ იმას, რამდენი დრო სჭირდება იმას, რომ მოვუშვათ რკინის დასადები და შევცვალოთ ადგილმდებარეობა. ძირიტადი აზრი პედლების ადგილმდებარეობის შეცვლისა მთლიანად იკარგება, თუ თქვენ ხშირად მოგიწევთ მათი უკან დაბრუვენბა და გიყვართ ფორმულის შემდეგ ავტომობილის ტარება.

საბოლოოდ, სამუხრუჭე პედალი იყენებს პოტენციომეტრს, რომელსაც ასევე აქვს რეგულირებადი ზამბარა. ის გვთავაზობს საუკეთესო მგრძნობიარობას, ვიდრე Logitech G27 - ის საშუალო დამძიმება, მაგრამ მიუხედავად ამისა ვერ შეედრება Clubsports პედლებს.

საჭეზე არის დაფიქსირებული სიჩქარის გადამრთველები, ზოგიერთი თქვენგანი მას გამოიყენებს და ზოგს კი პირიქიტ შესძულდება ისინი. ისინი არ ბრუნავენ, როდესაც თქვენ ატრიალებთ საჭეს, მაღალ და დაბალ სიჩქარეში გადართვა იქნება უფრო საინტერესო საჭის ბრუნვის დროს. მათი მდებარეობა ნიშნავს, რომ ისინი უნდა იყვნენ ძალიან დიდები, რაც თავისთავად უფრო ართულებს საქმეს. რთულია თქვენი თითების მორგება მათ უკან. მათი ქრომირებული მოპირკეთება გამოიყურება მშვენივრად და აგრეთვე სასიამოვნოდ. სიჩქარის გადამრთველები უფრო წებოვანია, ვიდრე გლუვი, საჭეების უმრავლესობაზე, თქვენი თითები, ოდნავ შეიძლება მიეწებოს გადამრთველებს სიჩქარეში გადართვის დროს. ეს ხდება ისევ სიჩქარეში გადართვის არახელსაყრელი პირობების გამო, ამავე დროს კი გიწევთ ბრძოლა საჭის უკუკავშირთანაც, რაც დამღლელია. თუმცა აუცილებლად უნდა აღინიშნოს, რომ გადამრველები ძალიან კარგია, თუ საქმე ეხება რეალურ სიჩქარის გადართვას.

დასკვნა :



599$ ამ საჭე და პედლების ყიდვა ურჩიო ვინმეს ძალიან ძნელია, ამ ფასად ეს საჭე არღვევს ტერიტორიას და შედის ისეთ ძლიერ და ძვირადღირებულ კონკურენტებთან როგორებიცაა : Frex და ECCI.

უშუალოდ ამ საჭიდან მიღებული დიდი გრძნობა და შეგრძნება არის ძალიან კარგი, დამაკმაყოფილებელია ღილაკების რაოდენობაც საჭეზე. თუმცა ამ ღილაკებზე დაჭერა საკმაოდ რთულია რბოლის დროს, საჭის რეზინის საფარცელი კი იუწყება მის სიიაფეზე. მოწყობილობის მასიური ზომა, საჭეს შესაფერის ხდის მხოლოდ მუდმივი ინსტალაციისათვის. შეზღუდულია თავსებადობა PS3 - თან, ამ კონკრეტულ მომენტში არის გარკვეული იმედგაცრუება.

მიუხედავად ყველაფრისა, პედლები არ ახდენს ჩვენზე განსაკუთრებულ შთაბეჭდილებას და არც გვახარებს. ისინი მძიმეა და ვერ ახერხებენ გადაადგილებას. ყველაფერი ეს, მისი ამხელა წონა ჩანს გადამეტებულად და არასაჭიროდ. არ არის ზუსტად ის, რასაც თქვენ მოელოდით 599$. საბოლოოდ ან Logitech G27 ან Fanatec - ი, რომლებიც თითქმის იგივე შეთავაზებას გვთავაზობენ, ამავდროულად ბევრად უფრო რეალურ ფასებად - რაც მტავარია მათი კონსტრუქციიდან ნაკლებად სავარაუდოა, რომ თქვენ გაგიჩნდებათ თიაქარი, როდსაც დაიწყებთ საჭის დაყენებას და მოხსნას.

წყარო : http://www.gtfan.ru

ორიგინალი სტატია ინგლისურად : http://www.gtfan.ru/

რუსულად თარგმნილი სტატია : http://www.gtfan.ru/

სტატია რუსულიდან ქართულ ენაზე თარგმნა - sti228 - მ.
 
lfsmodsDate: Tuesday, 2022-11-08, 10:50 AM | Message # 2
Private
Group: Users
Messages: 12
Reputation: 0
Status: Offline
Good wheel but i think G27 is better  thumb

- Live for Speed game - LFS Mods
 
Forum » Main » About LFS » Thrustmaster T500 RS (საჭის მიმოხილვა და ტესტირება)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search: